sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Ennakkotehtävä 2 - Epäonnistunut verkkokauppa

Visulahti

Eksyin Visulahden nettisivuille ja aloin testaamaan tämän Mikkeliläisen perhekohteen verkkokauppaa. Nettisivut ovat hieman sekavat. Puhumattakaan nettikaupasta. 

Netistä voi varata lippuja ja majoitusta. Majoituksen päälle on läiskäisty sama logo, jota käytetään lippukaupassa. "Osta liput" -kehotus sopii huonosti, jos on varaamassa mökkiä.


Ja jos haluaa sitten varata ne itse liput, ei pääse tällaista sivua pidemmälle:  



Ei mitään tietoa, milloin liput tulevat myyntiin. Tai mistä voisi edes puhelimitse kysellä. Jos klikkaa auki FAQ -sivun, aukeaa pitkä lista kysymyksiä, jotka on kytketty "Zetes Fasttickets" -varausjärjestelmään. Teksteillä ja vastauksilla ei ole mitään tekemistä Visulahden kanssa. 

Näillä sivuilla on räiskitty ja huiskittu tietoa eri paikkoihin. Sivut eivät sovi yhteen toistensa kanssa. Aihealueet eivät ole loogisesti järjesteltyjä, esim. kaikki mökkeihin liittyvä tieto ja niiden varaus voisi olla omassa osiossaan eikä ripoteltuina eri paikkoihin. 

En ymmärrä myöskään Visulahden peruutusehtoja, he ilmoittavat veloittavansa 10 euroa toimistomaksua, jos nettivarauksen peruu. Siis tavallisten peruutusehtojen lisäksi. Myöskin, jos varaamisvaiheessa tulee varaajalle virhe?

"Voit varata kerralla halutessasi useita taloja ja/tai mökkejä. Varaaminen tapahtuu keräämällä tuotteet yksitellen koriin. Peruuntuneesta varauksesta veloitamme 10 € toimistomaksun. Valitse ensin majoitustyyppi, josta aloitat varaamisen."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti