Google Analytics
![]() |
Kuva: editorandpublisher.com |
Suurin osa on tullut sivustolle hakukoneiden kautta (organic search) ja vain pieni osa suoraan. Jos yritys olisi tunnettu brändi, olisi suoraan tulleita paljon enemmän. Nettiosoite ei taida olla kovinkaan tunnettu käyttäjille. Jos kysymyksessä on yrityksen nettisivut, kannattaisi miettiä, miten hyödynnetään sosiaalista mediaa kävijämäärän kasvattamisessa. Somen kautta sivuille on tullut vain kourallinen kävijöitä.
Poistumisprosentti on 77,6%, joka on aika katastrofaalisen korkea. Jostain syystä kävijät eivät ole pitäneet sisällöstä tai eivät ole löytäneet etsimäänsä. Ovatko sivut tarpeeksi kiinnostavat, selkeät ja käyttäjäystävälliset?
Uudelleenkävijöiden määrä on alhainen. Sivuille on tultu todennäköisesti hakukoneiden kautta kerran, mutta ei sitten enää uudestaan. Uudelleenkävijöiden lukumäärää voisi kasvattaa esim. miettimällä, onko sivut olleet tarpeaksi selkeät ja annetaanko lukijalle se tieto, mitä hän etsii.
Sivujen käynnin kesto määritellään sivujen katselun välissä kuluvana aikana. Kävijät ovat viipyneet sivuilla aika kauan - 1:22 min. Kaksi minuuttia on usein jo todella hyvä tulos, riippuu tietenkin paljon siitä, millaiset sivut ja palvelu on kyseessä. Mitä kauemmin kävijät viipyvät, sitä paremmat sivut on kyseessä. Noin yleensä.
Puh! Olipa intensiivinen pariviikkoinen. Viimeiset tehtävät jäivät roikkumaan hiihtoloman iloksi ja piristykseksi, mutta hyvinhän niihden tekeminen autossakin onnistui. Onneksi muistin hankkia läppäriin autolaturin.
Lisää kuvateksti |
On mielenkiintoista lukea tämänkin tehtävän vastauksia, sillä niistä löytyy aina jotakin uutta mitä ei itse ole hoksannut ajatellakaan :) Hyvä analyysi, uskoisin (tietoa kun ei välttämättä ole).
VastaaPoistaJospa olisikin ollut jokin blogi? Tiedoksi muuten, että Suomessa ei monella isollakaan matkailuyrityksellä ole paljon enempää kuussa kävijöitä. Sad but true.
VastaaPoista